onsdag den 22. maj 2013

Baby-numse kage / Barnedåbskage

Min søn skulle døbes og jeg skulle selvfølgelig selv lave en kage dertil. Som selvfølgelig blev til en baby-numse kage - har set så mange af dem , og syntes simpelhen at de er så søde!
Til denne kage fik jeg også lov at lave mine første modellerings figurer - som blev en sut og en liggende elefant, samt ben og fødder til baby-numsen.

Indhold i kagen:
Nederste kage:
Alm. Lagkage bunde
Hindbær mousse
Toblerone creme

Midterste runde kage:
Mørke lagkage bunde
Skovbær mousse
Skildpadde creme

Baby-numsen :
Mudcake 

Fondant som er brugt til kagen er Sukkerdej fra Norbak, som jeg syntes er nemt at arbejde med og som har en god smag. Den eneste ulempe er dog at deres indfarvede fondant smitter meget af, så mine gæster måtte derfor finde sig i at gave blå tunge og tænder :-)




Min første modellerings figur i fondant :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar