mandag den 5. november 2012

Sørøverskibet :)


Havde set en masse andre kageblogs med flotte sørøverskibe og samlet en masse inspiration til at jeg selv en dag kunne lave sådan et fint et, og så kom dagen endelig da min Svigerindes søn fyldte år, og selvfølgelig ville et sørøverskib da passe perfekt til en dreng 9 år :)

Her er bunden af kagen lavet med bagte lagkagebunde som jeg har bagt i en lille bradepande . Lagkagen er så lagt op med skiftevis bunde og et lag Hindbær mousse og et lag Toblerone creme, hvorefter kagen er smurt op med Smørecreme og overtrukket med fondant . Fondanten har jeg haft købt hvid og har så farvet den med blå pastafarve , og syntes selv at farven er blevet rigtig godt til det blå vand og hvide bølge i.
Selve sørøverskibet er en chokoladekage som er bagt i en brødform og som jeg derefter har skåret ud og samlet som et skib. Kagen er så blevet smurt op med smørecreme hvorefter jeg har pyntet den med brun fondant som jeg har haft skåret i flere små "brædde" stykker som jeg også har haft rillet. Derefter har skibet fået et ror og relling. Til sidst et sørøverflag som er lavet af en lang madpind hvorpå sejl er sat på af alm. papir og til sidst sørøverflag som jeg desværre var nødsaget til at tegne i hånden da min printer var i udu.
Jeg ville gerne have lavet mere pynt som kiste , kanon og sørøver, men det var tiden desværre ikke til den dag .
Kagen blev taget godt imod, dog havde jeg lavet alt alt for meget, men det med mængden lærer jeg jo nok også en dag, det er jo kun min anden fondant kage ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar